۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵

مهمترین محورهای روزنامه های سوریه و لبنان؛

معرفی «مصطفی ادیب» از سوی جریان المستقبل به عنوان نخست وزیر

معرفی «مصطفی ادیب» از سوی جریان المستقبل به عنوان نخست وزیر

رسانه های لبنان و سوریه طی یک روز گذشته به موضوعات مختلفی پرداختند که معرفی سفیر لبنان در آلمان از سوی جریان المستقبل به عنوان نخست وزیر پیشنهادی مهمترین سوژه خبری این رسانه ها است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: رسانه‌های مختلف لبنان در ۲۴ ساعت گذشته به رویدادهای مختلفی پرداختند که سرخط خبری آنها بدین شرح است:

روزنامه الانباء اعلام کرد: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از پیشنهاد ماکرون برای توافق سیاسی جدید در لبنان حمایت کرد اما آن را مشروط به حمایت همه طرف ها دانست.

روزنامه الدیار نوشت: «مصطفی ادیب» با حمایت اکثریت پارلمانی از سوی میشل عون به عنوان نخست وزیر مامور به تشکیل کابینه می شود. ماموریت او تشکیل دولت «تکنوکرات-سیاسی» با سه هدف است: غلبه بر مشکلات اقتصادی، تدوین قانون انتخابات جدید، نظارت بر انتخابات زودهنگام

روزنامه النهار اعلام کرد: ادیب کاراکتر مستقل ندارد و از این رو تهدیدی برای هیچکس نیست اما او گزینه مطلوب نیست و احتمال تکرار تجربه حسان دیاب وجود دارد.

تارنمای لبنان ۲۴ نوشت: ادیب برخلاف دیاب تقریباً با یک اجماع ملی به قدرت می رسد و دولت یک جریان نیست. او حمایت طایفه سنی را هم با خود دارد، چیزی که دیاب از آن محروم بود.

روزنامه نداء الوطن اعلام کرد: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه از فشارهایش به لبنان تا زمان اجرای اصلاحات عقب نمی نشیند.

روزنامه النهار نوشت: ائتلاف نبیه بری-الحریری؛ قدرتمندترین ائتلاف در دولت آینده است.

روزنامه الجمهوریه اعلام کرد: نبیه بری نقطه اتکا در پرونده تشکیل دولت؛ کاهش نقش میشل عون

پایگاه اینترنتی النشره نوشت: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه توانست جمودی که بر لبنان مسلط شده بود را بشکند؛ دیدار نخست او توانست فضای سیاسی را به حرکت وادارد و ثمره دیدار دوم او نیز معرفی نخست وزیر جدید است.

روزنامه الاخبار اعلام کرد: تلاش ها برای تامین برق جنوب عراق از طریق شبکه برق شورای همکاری خلیج فارس با هدف دور کردن ایران از عراق

این روزنامه در تیتری دیگر نوشت: فلسطین؛ تعمیق معادله «حمله در برابر حمله» / مقاومت برای نبردی طولانی آماده است.

روزنامه البناء اعلام کرد: سوریه تولید دارویی را که در درمان کرونا موثر است در مقیاس وسیع آغاز کرد.

روزنامه الوطن سوریه نوشت: مذاکرات تدوین قانون اساسی جدید سوریه در ژنو؛ اختلاف کنونی بر سر تعریف «هویت ملی» است.

کد خبر 5012070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha